Maandag | van 09:00 uur tot 14:30 uur |
Dinsdag | van 09:00 uur tot 14:30 uur |
Woensdag | van 09:00 uur tot 14:30 uur |
Donderdag | van 09:00 uur tot 14:30 uur |
Vrijdag | van 09:00 uur tot 14:30 uur |
Lesvrije dagen
|
Woensdag 6 december 2023
|
Studiedagen
|
Maandag 18 september 2023
|
Aangepast lesrooster Leerlingen uit om 12.30 uur: |
Vrijdag 9 februari 2024 |
Eerste schooldag | 28 augustus 2023 |
Herfstvakantie | 16 oktober t/m 20 oktober 2023 |
Kerstvakantie | 25 december 2023 t/m 5 januari 2024 |
Voorjaarsvakantie | 12 februari t/m 16 februari 2024 |
2e Paasdag | 1 april 2024 |
Meivakantie (incl. Hemelvaart) | 29 april t/m 10 mei 2024 |
2e Pinksterdag | 20 mei 2024 |
Zomervakantie | 8 juli t/m 16 augustus 2024 |
Alle ziek-, beter-, of afwezigheidsmeldingen bij voorkeur per mail (absentie@maartenschool.nl) of telefonisch (middels inspreken antwoordapparaat, tel. 024-3243665) doorgeven.
Van het verzuim van leerlingen wordt registratie bijgehouden. Bij ongeoorloofd verzuim wordt contact opgenomen met de ouders. Zo nodig wordt de leerplichtambtenaar ingeschakeld.
Ziekmelding
Geef een ziekmelding door voor 08.00 uur met de volgende gegevens:
Afwezigheidsmelding
Om een andere reden afwezig (bijvoorbeeld een tandartsbezoek)? Geef dit door voor 08.00 uur met de volgende gegevens:
Betermelding
Geef een betermelding door voor 14.30 uur (zodat uw kind eventueel nog ingepland kan worden voor therapie de volgende dag) met de volgende gegevens:
Luxe verzuim
Alle kinderen in Nederland hebben recht op onderwijs. Leerplichtige kinderen mogen daarom buiten de schoolvakanties nooit zomaar wegblijven van school. Toch gebeurt het nog regelmatig dat ouders kinderen van school houden om bijvoorbeeld eerder op vakantie te gaan. Dit noemen we luxe verzuim. Gaat u met uw kind zonder toestemming (deels) buiten de schoolvakanties op vakantie, dan kan de leerplichtambtenaar direct een proces-verbaal opmaken.
Vragen over extra vakantie of verlof kunnen (bij voorkeur per mail) alleen door de locatieleiders worden beantwoord:
Zij nemen een besluit en zullen contact met u opnemen. U kunt het aanvraagformulier via de mail aan de locatieleider van de groep van uw kind sturen. Klik hier voor het aanvraagformulier. U ontvangt dan zo snel mogelijk antwoord. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u uiteraard altijd contact opnemen met de locatieleider van de groep van uw kind.
Binnen onze school is een oudercommissie. De ouders die hierin zitten helpen samen met de collega's van het ondersteuningsteam mee bij het organiseren van vieringen voor de kinderen.
Bij sponsoring schenkt een persoon, bedrijf of organisatie onze school geld, goederen of diensten. We maken hier graag gebruik van.
Hier onze voorwaarden voor sponsoring:
Het convenant ‘Scholen voor primair en voortgezet onderwijs en sponsoring’ is bepalend voor het beleid op onze school.
Wilt u ons sponsoren of kent u een bedrijf/organisatie wat hiervoor openstaat, laat het onze locatieleiders weten.
De medezeggenschapsraad (mr) bestaat uit ouders en medewerkers van de school.
De mr is betrokken bij het schoolbeleid en praat mee over verschillende onderwerpen die spelen binnen de school. De mr heeft een adviserende rol en voor een aantal zaken moeten zij instemming verlenen.
Geïnteresseerd om lid te worden? Of heeft u een belangrijk onderwerp dat moet worden meegenomen? Stuur dan een mail ter attentie van de mr naar:
De leerlingenraad van onze school bestaat uit vertegenwoordigers uit alle bovenbouw groepen. Deze leerlingen zijn door hun groep gekozen om de groep te vertegenwoordigen. De leerlingenraad vergadert eens per zes weken met een van de locatieleiders. Ze worden hierin bijgestaan en geadviseerd door onze leerkrachten.
We streven ernaar om meldingen (incidenten, voorval of probleem) en klachten zo veel mogelijk intern op te lossen. Met de gedachte: zo klein als mogelijk, zo groot als nodig.
U wilt een melding doen?
Dan kunt u dit met de intern contactpersoon bespreken. Wanneer nodig zal deze persoon u doorverwijzen naar een locatieleider, regiodirecteur of de externe vertrouwenspersoon. Hieronder vindt u de contactgegevens van de interne contactpersoon en externe vertrouwenspersoon.
Interne contactpersonen
Femke Kinkelaar (leraar)
f.kinkelaar@puntspeciaal.nl
Ceciel Simons (locatieleider)
c.simons@puntspeciaal.nl
Judith Bremer (onderwijsassistent)
j.bremer@puntspeciaal.nl
Als u een formele klacht wil indienen, kijk dan in het stroomschema melding- en klachtenregeling welke stappen u kunt nemen:
Bekijk hier het schema
Externe vertrouwenspersonen leerlingen, ouders en personeel Punt Speciaal
Bij Punt Speciaal werken we met het expertisecentrum Vertrouwenswerk dat gespecialiseerd is in vertrouwenszaken in het onderwijs. Onze vertrouwenspersonen zijn: Eefje van Antwerpen en Annelies de Waal. Zij begeleiden het proces rondom een melding of een klacht en eventueel ook bij het aangifte doen bij politie of justitie. Zij volgen ook de vastgestelde route in het stroomschema melding- en klachtenregeling.
Externe Vertrouwenspersonen leerlingen, ouders en personeel Punt Speciaal
Eefje van Antwerpen
06 28636387
eefjevanantwerpen@vertrouwenswerk.nl
Annelies de Waal
06 33646887
anneliesdewaal@vertrouwenswerk.nl
www.vertrouwenswerk.nl
Stichting Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs
Punt Speciaal is aangesloten bij de Stichting Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs (GCBO) voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen.
Stichting Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs
Postbus 95572, 2509 CN Den Haag
070 3315244
info@gcbo.nl
www.gcbo.nl
Vertrouwensinspecteur
We proberen altijd intern meldingen of klachten op te lossen. In uitzonderlijke situaties is dit niet mogelijk, dan kunnen we de externe vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het Onderwijs benaderen. De vertrouwensinspecteur luistert en informeert, maar zoekt niet uit wat er gebeurd is. Hij draagt geen oplossing aan, maar helpt om tot een oplossing te komen. Bovendien doet de vertrouwensinspecteur zelf geen aangifte, maar zal wel aangeven wanneer dit mogelijk of zelfs verplicht is. Zo nodig adviseert de vertrouwensinspecteur ook over een traject naar het indienen van een formele klacht.
Leerlingen, ouders en medewerkers kunnen de vertrouwensinspecteur raadplegen wanneer zich in of rond de school of werkplek (ernstige) problemen voordoen op het gebied van:
De vertrouwensinspecteurs zijn alle werkdagen tijdens kantooruren (08.00 tot 17.00 uur) bereikbaar op het telefoonnummer: 0900 111 3 111.